יו"ר הציונות הדתית בריאיון: "נמנע הקמת ממשלה בראשות לפיד שתזיק ליהדות"

אסתי פלד No Comments on יו"ר הציונות הדתית בריאיון: "נמנע הקמת ממשלה בראשות לפיד שתזיק ליהדות"

ח"כ בצלאל סמוטריץ' בריאיון ל"מהדורה המרכזית" משיב על האשמות הקשות בניהול המו"מ מול הבית היהודי. השוני בין הציבור החרדי לדתי לאומי בהנהגה הרבנית מול הפוליטיקאים. האיחוד עם 'עוצמה יהודית', "יש לכך מחיר, אבל שלם עם זה במאת האחוזים". והאם ימליץ על נתניהו?

צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר הציונות הדתית ח"כ צלאל סמוטריץ' התראיין הערב (ראשון) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן, התייחס למו"מ שהתפוצץ מול הבית היהודי ואמר "דרשתי להתמזג למפלגה אחת ואח"כ לקיים הליכים דמוקרטיים, רציתי לעשות תוצאה אחרת ולבסוף לא הצלחתי. הרשימה משקפת את מגוון הציונות הדתית וגאה ברשימה הזאת".

על הציטוטים הקשיםשהוציאה חגית משה על המו"מ מולו אומר סמוטריץ', "קיבלתי על עצמי לא לדבר על המו"מ, חז"ל אמרו תולה ארץ על בלימה, אני לא אדבר סרה ולא אשתתף בכל מיני מהלומות. אני עם הפנים קדימה".

עם זאת הבהיר סמוטריץ' כי הציטוטים שיצאו מחגית משה לא נכונים, "הדברים לא נאמרו בוודאי לא בצורה שהיא מציגה אותם, אבל אני לא דן אותה בשעת כעסה. עכשיו זו תקופה קשה מבחינתה".

על המלחמה סביב אחוז החסימה, "אני מקווה שנקבל יותר מ-4 מנדטים גם ל-5 ו-6 מנדטים עוד לפני שהתחלנו לעבוד. אנחנו מפלדה ששמה את מערכת המשפט, המסתננים, החזרת הריבונות לנגב. וגן מי שרוצה ממשלה שהחרדים יהיו חלק ממנה זה אנחנו".

החיבור עם בן גביר אומר סמוטריץ' לא היה קל יש לכך  מחיר ומסביר את גודל השעה, "ב-1992 הימין היה אנין טעם וכל אחד לא רצה לשבת ליד השני. התוצאה הייתה זריקת 4 מנדטים לימין, ועליית רבין וכתוצאה מכך חלוקת הארץ ואז הסכמי אוסלו ואוטובוסים מתפוצצים. אני לא רוצה לחזור על הטעות הזאת, אנחנו נמנע הקמת ממשלה של לפיד שתזיק ליהדות של המדינה ואחדות העם".

עם זאת סמוטריץ' מבהיר, "יש לכך מחיר, עכשיו יבואו צבועים שאמרו תמיד שזה הדבר הנכון לעשות וכעת מדברים אחרת. אני שלם עם זה במאת האחוזים".

על השינוי המהותי בין הציבור החרדי הדתי לאומי, בהנהגה הרבנית לבין הפוליטיקאים, "אצלנו זה שונה ממה שמקובל הציבור החרדי ומכבד זאת. אצלנו כמו שבאים לרופא ביום כיפור ועל בסיס מסקנותיו בונה הרב את תושבתו. אצלנו יש את דעת הרב והחלטותיו הם של אנשי המעשה. על ההבדל בינו לבין בנט אומר סמוטריץ', "הרבנים מחליטים איפה הם מחליטים ואיפה הם מניחים לאיש המעשה להחליט. אבל בסוגיות כמו גיור רק הרבנים מחליטים".

על ההמלצה לנתניהו לראשות הממשלה אומר סמוטריץ', "אני כופר בשיח האישי במערכת הפוליטית. אני אתמוך בהרכבת קואליציה ימנית. כרגע הליכוד הוא היחיד בעל הסיכויים להרכיב את הממשלה".

 



0 תגובות